Lämna ditt bakomflutna före dej

3kommentarer

Ett mycket klokt uttalande av Pumba till och börja med...


 Ett litet besök i Olofström och på Borgen blev det tis-ons.  Har lite svårt att slita mej helt från det stället ja...  Men det här var nog första gången jag blev ditbjuden, våldgästa är mer min grej när det gäller Borgen. Jag har trots allt bott där i 3 år så då får man göra så.
Det började med fotboll. Jag och mitt bollsinne asså. Kom och hjälp mej.  Är lite rädd för bollen så jag sprang mest och skrek när den kom i närheten. Men Rebecka bara skrattade så det gjorde inget.  Lite mat hos Linda, alltlid lika gott och alltid detta underbara matlag. Sen var det visst bollsport igen. Brännboll. =)  Mitt lag förlorade men det beror på följande saker:
Vi hade Petter i vårt lag.
Vi hade Petter i vårt lag.
Vi hade Petter i vårt lag.
Regler är för övrigt inget OL-Teamet satsar stort på. Tur det, för då hade bägge lagen blivit diskade flera gånger. =)
Sen blev det en lång och trevlig kväll som vanligt. Denna gången innehöll den dans, lite mer dans, sång, prat och så danslektion. Vem vet, dom movesen kanske kommer till nytta. Eller inte. Vid halv 2-tiden var jag och Annika hungriga och det var tydligen alla grabbar som hade ockuperat hennes lägenhet också. Så det blev lite natt-mat och sen körde vi ut och folket. Vi behövde sova lite.
Men bara lite, tre timmar senare var det dags att gå upp. Varför sa ingen att det var skogskampen innan jag åkte och hälsade på. Det var bara till stiga upp och följa med till Lilla Holje och fjärde Skogskampen för min del. För er som undrar så är Skogskampen en orientingstävling som OL-Teamet och Ok Vilse arrangerar för Olofströms kommuns fjärdeklassare varje år. Mycket trevligt även i år. Jag och Jennifer var ute och letade efter försvunna barn, det var ingen som missade att Marcus var press-ansvarig och Folke var världens bästa speaker även i år.  Spana in BLT . Besöket avslutades med en svettig promenad i värmen till bussen. Känner mej så hemma i Olofström på nåt sätt, det är nästan pinsamt...



image440
Anton fick vara hare (kyckling?!?) när starten gick. Mycket vackert.


Idag skulle jag cykla och lämna en nyckel på skolan. Det tog 1,5 timme. Jag fastnar alltid på massa ställen. Idag blev det bibblan och så en loppis-affär vid Ica. Köpte en väska för 20kr. Sånt är bra. 
Ikväll blev det bio med Ida,Linn och Linns kompis som jag redan har glömt namnet på. What happens in Vegas såg. vi. Vilken gullig film. =)  Och Ashton Kutcher är inte ful för fem ören. Om någon nu undrade...

3 kommentarer

annika

17 May 2008 14:36

vaddå ? mitt lag loosade ju ? det sa domarn iaf ! & hade jag sagt att de va skogskampen hade du ju inte kommit hahaha ! ; ) Fattar du hur mycket mat jag behöver köpa nu ? männen / pojkarna åt ju mig ur huset ! :O
Lycka till på varvet idag, kommer gå feeeint ! & vi ses kanske imorgon så kan vi heja på min bror ! ; )

annika

17 May 2008 14:38

btw, jag ser ju skit fet ut på bilden, i ansiktet alltså ! HUU ! jag skyller på att jag inte hade ngn makeup på mig. jag ser ju INTE alls ut så. typ. jag är pinsam.

karna

25 May 2008 20:43

Det käns som om tiden står still där nere i olofström =)

Ett litet sting av saknad känner jag dock..

Kommentera

Publiceras ej