Tiden går fort...

0kommentarer

Hej igen allihopa.

Som ni förstår har jag inte tid med det här så himla ofta. =) Tänkte jag skulle ta mej en liten resume nu iaf. Men bara en liten sådan. Kommer knappt ihåg vad som har hänt sen sist. Inte så mycket egentligen skulle jag gissa på eftersom dagarna ser ganska likadana ut här. Man jobbar och jobbar. Och när man väl är ledig så ringer dom och frågar om man kan jobba... Har lyckats säga nej dom senaste gångerna nu iaf. Ibland behöver man vara ledig.
Ja, vad har hänt. Jag har varit i Karlstad och gjort av med massa pengar, det var roligt. =)  Kände att jag behövde komma ifrån den här ödemarken lite. Så det blev shopping och även ett besök hos frisören. Behövde verkligen det, har inte klippt mej sen studenten. Det blev väldigt kort men jag har börjat vänja mej nu. Lite drygt att åka mellan Sysslebäck och Karlstad bara, tar 3,5 timmar och hemvägen fick jag ringa och tala om att jag ville med, annars kommer det ingen buss.  Så går det till här på landet. =)
I hyran hade dom en ny taktik för nån vecka sen när det gällde att lära upp mej, den hårda vägen kallades det. Det gick ut på att ca 5 personer satt längst bort på disken och gjorde ingenting medan jag fick springa mellan pjäxa, återlämning och kassan. Ja så kan man ju oxå göra... =)
I liften händer det inte så mycket. Har nu hunnit med Amund och Brumme oxå. Brumme går ju så sakta så jag höll på att somna så Amund var bättre även om den är livsfarlig. Den går fort, den svänger så man får den i huvudet och den är jättetrög att dra ner om man ska hjälpa folk. Träningsvärk i armarna fick jag räkna med..
Lasse-pistör kom med sin efterlängtade "åka-spade-lektion". Haha, har bara hört alla prata om den men nu fick jag vara med. Inte för att jag var så himla bra på det. Han hade minsann inga problem med att åka stående på den där snöskyffeln ner för backen. Själv gav jag upp till slut och satte mej i skyffeln istället, det gick mycket bättre. =)
Fest är det lite lagom dos av oxå. Det ryktas om Slättnefest här ikväll. Jag var inte med sist men med tanke på hur det slutade då så vet jag inte om jag vågar vara med. Haha...  Och Brants är Brants. Hade kanske varit kul och hamna nån annanstans nångång.
Vi lyckades krocka med en lånad bil i fredags. Men så kan det gå när vi skulle svänga vänster och det kom en och körde om. Alla personer klarade sej bra men bilen mår inte lika bra. Vi får väl se vad det bli av att, just nu sitter vi inblandade och skriver anmälan...
Humöret är på topp. För det mesta. Ibland blir man ledsen men det är smällar man får ta. Gott om trevliga och snälla människor är det här iaf.
Har verkligen varit helt värdelös på att ta kort här uppe. Måste skärpa mej lite dom sista veckorna nu. Har iaf lite bilder, ska se om jag får lite tid att lägga upp dom här nån dag.
Nehe, nu ska jag gå och se om chokladbollarna är klara. Mums. Det är väl ungefär det och glass vi lever på här. Hur gott som helst. Det där med nyttigt kommer i andra hand.  =)  Om ni undrar så får man en väldigt snygg solbränna när man står i liften, den går under namnet mössbrännan. Eftersom man har mössa på sej blir man solbränd från ögonbrynen ner till hakan ungefär. Jättevackert!!

Adjöss och tack för fisken!

Kommentera

Publiceras ej