Fullt upp

0kommentarer

Okej att jag inte hade tid med det här när jag gick i skolan och satt och pluggade som en gnu hela tiden. Men nu? Förstår inte riktigt vad det är jag gör som tar sån himla tid. Helt plötsligt är klockan typ mitt i natten och jag måste gå och lägga mej. Skumt.

En liten resume av veckan kommer här.

Förra helgen var det dags för tävlingen Tre skåningar och en dansk, numer även kallad Tre skåningar och en danskjävel. För det var verkligen så det var. De tre tävlingarna som gick i Helsingborg gick väl ändå hyffsat medans den i Helsingör gick käpp rätt åt pipsvängen. Usch. Men restaurangen efteråt i Helsingör var skoj, haha. Snacka om förvirrat. Man var tvungen att handla familjevis och vi som inte hade nån familj med oss fick handla sist. Maten före drickan och inte ett kvitto som stämde.
Så mycket resultat att skryta med blev det då rakt inte men en mycket trevlig helg för det. Men kan det bli annat med denna orienteringsklubb?  En och annan bilresa var väl kanske lite spännande men men. Kaos på förläggningen som vanligt, mycket fnitter och gapskratt, iaf på lördag eftermiddag mellen de två lördagstävlingarna. Där ligger vi 20 pers helt döda på varsin luftmadrass i nån sunkig klubblokal, har inte duschat efter de två senaste tävlingarna (ska förklara varför snart) och luktar därför inte hallon, lagom trötta och sega och bara ligger och vilar upp oss inför nästa tävling. Det hänger handdukar, äckliga orienteringskläder och det står skor uppställda i hela lokalen. Klockan är 4 en lördag eftermiddag. Och vi gör det här helt frivilligt, vilket liv. =) 
Jo appropå duschen. På fredagens tävling så var det så dåligt tryck i duschen att det inte kom nåt om man inte satt ner. Vattnet orkade inte kämpa sej längre upp. Så där satt 10 damer på rad och försökte få några stänk vatten på sej, såg nog inte det minsta dumt ut. På lördagens första tävling, den i Danmark så fanns det ingen dusch. Dom sysslar inte med sånt i Danmark. 
En annan rolig grej var Statoil. Inte för att Statoil är så himla roligt men ändå. Det låg ett Statoil en liten bit ifrån där vi bodde och dit skulle jag gå och handla lite på kvällen. Klockan 10 stängde dom dörren men man kunde handla i en lite lucka. Det fick jag göra och man kunde fortfarande handla allt i butiken. Så där fick den stackars expiditen springa och hämta både bananer, nyponsoppa och yoggi till. Det såg för roligt ut. 
På vägen hem från Helsingborg stannade jag, Susanne, Ankan och Håkan till på en mycket trevlig liten affär i Tyringe. En sån där affär där dom har allt man inte behöver och lite till, kombinerat med loppmarknad. Hur kul som helst. =)  Blev lite fynd, bland annat SvampBob-filmen för 30kr. =)  Sista biten hem sen fick jag och Susanne slåss med en båt i baksätet.

Resten av veckan sen ja. Träningssupportsmöte hos Johan. Alla dessa historier det finns att berätta...haha. En sak var vi nog överens om, en ROK-buss hade varit trevligt. Lite snack om träning och allt rumtomkring. Det blir nog kalas det här. 
Måndag och jag och Kristina åkte till Frasse för att försöka reda ut vad vi håller på med och vad vi ska hålla på med. Vi får väl se hur det går, nästa vecka börjar allvaret, den stora uppladdningen inför D20 Tjock. Hahaha. =)

Tisdag och dags för kalas. Inte vilket födelsedagsbarn som helst, Kustbevakningen fyllde 20 år, man får gratulera.  Slutade lite tidigare på jobbet för att hinna med diverse aktiviteter. Först gick vi en tipsrunda. Herregud vilka frågor. Vilda chansningar på alla. Kunde verkligen ingenting.  Hur många timmar sover en delfin?  Hur många äppelsorter finns det?  Vad heter vipsippa på latin? När byggdes Amiralitetskyrkan? 
Det här var bara några exempel och utslagsfrågan gissade jag på tok för mycket på... Sen tittade vi på ett bildspel och därefter traskade vi ner till stationen för att titta på båtarna. Jag, mamma och Anette fick en guidad visning på både 201 och 290. Tack för det.. Det finns många knappar att trycka på i dom båtarna kan jag tala om. Men vilken bastu det var i maskinrummet..puh.  Jag och mamma fick sen åka med Cobran en sväng, hej vad det gick. 50 knop tydligen och eftersom jag nu har lärt mej att en knop är 1.852 km/h så åkte vi i 92,6km/h.  Typ.  =)   Kvällen avslutades med middag på hangarplattan. Underbar mat med massa vitlök. Jonas dök upp och serverade på middagen, alltid kul att träffa gamla vänner.
Talen under kvällen avlöste varandra, mer eller mindre intressanta.  Bäst var nog historien om förslaget om kardborrepyjamasar.  När det var dåligt väder så gungade det så mycket ombord på båtarna så besättningen kunde inte sova. Därför ville man ha hela pyjamasar i kardborre och så motsatt kardborre-sida på lakandet så man låg stilla där hela natten. Vid extra hårt väder ingick även nattmössa helt i kardborre. Pyjamasen skulle sen ha en lång dragkedja längs hela framsidan så personen snabbt kunde komma ur sängen eftersom pyjamasen satt fast i sängkläderna.  Okej, det låter kanske inte så kul nu men då var det väldigt roligt. =)


Har sen under veckan även hunnit med att vara ute och springa en liten runda plus kämpa mej runt en öppen bana på Havs OL där det verkligen gick bajs. Jag hatar taggbuskar. 

Nu är det fredagkväll och för en gång skull ska jag inte göra nåt ikväll. Ska gå och bädda ner mej nu och kolla på några OC-avsnitt till. Precis som på den gamla goda tiden, i loooove it.  =)

Kommentera

Publiceras ej