Hej då Kustbevakningen

0kommentarer

Vilken väldigt lugn och stillsam dag det blev sista dagen på jobbet igår. NOT!  Tror det var värsta dagen under min tid där. Nåt pucko fick för sej att hälla ut 200 kubikmeter olja i öresund tidigt på morgonen och då blir dagen allt annat än lugn. Har aldrig varit kvar så här länge på jobbet efter att arbetsdagen slutat. Jag och Emelie fick föra protokoll under dagens all stabsmöten. Att renskriva det här sen var inte alltid jättelätt, det ska ju användas i seriösa sammanhang. Aja, hoppas dom gillar vår formulering om att oljan hade samma konsistens som halvsmält bordsmargarin. =)
Lite fika hade jag med mej dagen till ära, mycket gott för att vara gjort av mej. Daimtårta och kladdkaka blev det. En liiiiten stund efter att jag skulle gått hem var det dags att säga hej då till dom tappra själar som fortfarande var kvar. Kommer sakna er och det kommer kännas mysko att inte gå dit på måndag. Fick iaf jättefina blommor och ett jättegulligt kort som alla har skrivit små hälsningar på. Kan ta fram och läsa dom när jag saknar er. =) Bäst var nog:
Ej sprit i strupen när du åker ut för stupen.
Vad tror dom att jag ska hitta på i fjällen egentligen?  ;-)

7 månader på Kustbevakningen, detta har jag lärt mej:
- Plastblommor kräver inte lika mycket vatten som vanliga blommor.
- Ring inte till en fax, det tjuter så i luren då.
- Faxa inte till en telefon, det låter så roligt när det är nån som börjar prata i faxen.
- Vissa avdelningar skulle inte dö av att jobba lite snabbare.
- Agresso borde hete Agressivo.
- Man har för många mejl då man inte kan scrolla ner till det sista utan få gå ner en våning för att läsa det. =)
- Kustbevakningen Region Syd består av väldigt många trevliga människor och jag kommer gärna tillbaka till sommaren.


Tack och hej, leverpastej.

Kommentera

Publiceras ej