Julafton

0kommentarer

Ja, det blev inte ritkigt en hederlig gammal De Bourg-julafton i ar.  Eller en svensk julafton heller for den delen. Jag vet inte vad ni gjorde men jag gjorde foljande: Akte bil i 7 timmar i odemarken/oken/Australiensisk outback.

Innan bilresan borjade skulle foljande saker packas in i bilen:
2 svenskor
1 norrman
1 australiensare
1 hund i keps
4 cyklar
campingutrustning
dator
pepparkakshus
julklappar
allman packning
ol



Stackars hund. Ni vill inte veta hur det sag ut inne i bilen.

Under resan hande foljande:
Vi fick fortkorningsboter av en ytterst trevlig polis
Vi at vanilla-slice
Vi lyssnade pa mycket bra musik. Framfor allt country-temat var lyckat. Haha.
Vi at
Vi rastade hunden
En cykel trillade halvt av fran taket
Vi rullade en toarulle over hela toagolvet. Eller vi och vi. Ida.

Men framfor allt sa stannade vi och sprang pa vm-kartan fran 85. Jag, Ida och Warren gav oss ut och det gick huuuuur bra som helst. Annichen Kringstad kan slanga sej i vaggen. Hon missade fjarde kontrollen. Inte vi. Haha.  Nu kanske hennes tempo var en smula hogra men nu ska vi inte lagga tid pa ovasentligheter.



Resans mal var Mildura. En stad mitt i ingenstans. Dar firade vi jul, vilket man gor den 25 har, och har haft det allmant bra i nagra dagar. Bland annat svettats i 38 graders varme, spelat kubb och tittat pa Mamma Mia!


God Jul och Gott Nytt Ar mina vanner!

Kommentera

Publiceras ej