Kalmar

0kommentarer

Idag har det varit Kalmar för hela slanten. Kajsa skulle iväg på nån AuPair info där så då passade jag, mamma och Ida på att följa med. Där finns ju både IKEA och annat roligt. Efter att vi lämnat av Kajsa på infon så började jag och Ida med att lämna mamma på en frisörsalong, tro mej, det behövdes. Haha. Jag och Ida inhandlade sen lite grejer till vårt lilla äventyr, kan vi inte åka nu. =)  Med en nyfriserad mamma åkte vi vidare till dagens höjdpunkt, maten på IKEA. Finns inte mycket som slår den. Jag skulle allvarligt kunna åka dit bara för att äta. Mums. Sen gick vi en runda och jag och Ida har nu planerat allt inför vår flytt, inte för att den lär bli av det närmsta året men ändå... Vi har iaf det mesta fullständigt klart för oss. Vi hitade även en säng helt i mossa och en hallmöbel man inte bör möblera med på toa. Haha. Förlåt, lite internt.

Sen for vi hemmåt. Lämnade Ida pa jämjö och sen skulle vi handla på Maxi. Det gick ju bra. Inte. Jag, mamma och Kajsa skuttade ur bilen, tog en kundvagn och gick in på Amiralen. Nehe, då var Maxi stängt på grund av personalfest. Hallå!!  Och eftersom vi tydligen inte tycker om Coop i våran familj så kunde vi inte handla där (det ligger 2 meter därifrån och var öppet).  Så vi fick gå och lämna vår tomma kundvagn och åka därifrån. Heja oss. Vi handlade på Willys istället.
 Träffade för övrigt Patrik utanför det stängda Maxi. Blev lite chockad när han steg in där men sen kom jag på att det är nog lika bra jag vänjer mej för han ska ju trots allt flyttat hit. Därav hade det varit mer logiskt om jag hade frågat vad han gjorde där och inte tvärtom, kom vi fram till... 

Skulle egentligen följt med Ida på fest ikväll men jag pallade inte. På tok för trött.  Så nu ska jag snart avgå för idag.
Godnatt!

PS. Jag hjälpte Kajsa innan med att studera gamla kort här hemma. Ytterst intressant. Jag bjuder på ett.

Kommentera

Publiceras ej