Skottkärra

0kommentarer

Idag var ytterligare en sån där underbar vårdag. Varmt var det också. Har gjort lite vettiga saker idag iaf. Först var jag och mamma i stan och gjorde av med lite pengar. Inte så vettigt kanske men kul. Sen skulle jag upp på vinden och leta fram lite sommarkläder och sommarskor. Kan ju vara bra att ha nu när det är varmt, och framför allt med tanke på en viss Cypernresa på fredag. Men ja, iaf, vår vind är helt bäckmörk även om man tänder lampan. Man hittar verkligen ingenting. Så vilken himla tur att jag är orienterare och äger en pann-lampa. Så det var bara på med lampan och upp och leta. Mamma tyckte det här såg väldigt mysko ut och var tvungen att ta ett kort. Skor hittades i mängder. Man skulle kunna tro att vi öppnat skoaffär här när alla stog uppställda på altanen. Så är det inte.



Matlagningen stog jag för idag, det blev kycklingwok. Mums. Sen skulle jag och Mamma gå ner till Plantan och handla lite gödsel och jord. Det praktiska med att bo så nära en trädgårdshandel är att man bara tar skottkärran och så kör man ner. Hur bra som helst. Nu gick det inte så himla bra. Jag ska nog ut och övningsköra med skottkärra nån dag. Mamma lastade den full med diverse saker och jag skulle köra. Heja. Nej. Jag skyller allt på att den var fel lastad, allt låg på en sida. Så det hela slutar med att jag och skottkärran välter mitt på parkeringen. Tur man kan bjuda sina medmänniskor på ett gott skratt ibland. =)

Träningen ikväll var jobbig. Imorgon ska jag sparka ut mej själv på en långrunda. Sen är det ju valborg. Grillning hos Hence står på planeringen.

Over and out.

Kommentera

Publiceras ej