Hemmafru och träningsvärk!

0kommentarer

Det är rätt gött att inte göra nånting faktiskt. Eller att inte ha något planerat iaf. För nånting att göra finns det alltid. Men att vara ledig, så himla skönt. Har jobbat konstant sen studenten så jag tycker jag får vara ledig nu. Var och pratade lite med mina kustbevakare idag så vi får väl se när jag ska börja jobba där igen. Till sommren blir det iaf, kanske lite innan med...vi får se. Fram till dess tänker jag bara njuta av min ledighet.

Så vad gör jag då när jag är ledig hela dagarna. Jo, jag har blivit hemmafru på heltid. Tvättar, diskar, lagar mat och handlar. Igår var jag på Maxi och handlade med självscanning. Haha. Mobbat men kul. Sen kan jag åka hem och laga mat i vårt nya kök. Kände knappt igen mej när jag kom hem i onsdags. Köket såg inte ritkigt ut som när jag lämnade det (TACK OCH LOV!!).  Det blev riktigt snyggt det nya så nu är det superkul att va där och laga mat och baka. Fast jag hittar ingenting i skåp och lådor än men men. Men övriga famljen klagar ju inte när dom kommer hem och det finns mat till dom. =)

Så var det det här med träning. Jag ska aldrig mer sluta träna för det gör så förbaskat ont att börja igen har jag märkt. Efter ett litet uppehåll på ca 10 veckor tänkte jag att det var dags att börja igen. AAAAAAAAAAAAAAJ är min enda kommentar till det.  Va på nybörjar träningen igår och sprang ca 2 km, mina ben höll på att avlida innan jag ens var i mål. Pinsamt. Och idag tog jag nog en bana som var 3 km på träningen. Trodde jag skulle dö 15 gånger innan jag var i mål. Tur jag fick lite draghjälp av Lukas idag, han hade inte heller tränat den senaste tiden så vi gick rätt bra ihop idag. Haha. Det här bådar ju väldigt gott inför 10-Mila och inte minst Göteborgsvarvet. HRM!!

Nu ska jag och min träningsvärk upp till öronen gå och lägga oss. Får väl se om jag kommer ur sängen imorgon.

Godnatt!!

Kommentera

Publiceras ej