25-manna

0kommentarer

image178


Tänkte det var dags att skriva lite här nu. Imorgon är det ju helg igen så lika bra att sammanfatta förra helgen. =)
Det var då alltså 25-manna. I år med TC i Tullinge. Bara halv dag på jobbet i fredags och sen iväg för bussresan upp. Bussresan var som bussresan med klubben brukar vara. Ganska lugn förutom de gångerna vi ska räkna så att alla är med. Med en reseledare som heter Ingemar Månsson blir det hela mycket roligare eftersom han den mest förvirrade människan jag känner (och jag känner både Tjernlund och Svilling). Men efter att ha räknat alla minst fem gånger i Brahehus så kom han på att han hade glömt räkna sej själv och så stämde det helt plötsligt. Heja. Resan urartade sen i nåt mattekaos och helt plötsligt insåg jag hur mycket jag har glömt på fyra månader. =)
Väl framme på en skola i Tumba var det bara till att äta, pumpa luftmadrass och så ett litet klubbmöte. Jag och Lena hade rätt roligt under möte åt folk som kom från olika klubbar. Först kom det folk med luftmadrass som alla andra. Sen kommer det folk med riktiga madrasser. Lyx lixom. Sen kommer det en bärande på en säng. Haha. Vi bara väntade på himmelsängen...

Sen blev det godnatt. Frukost på skolan och sen iväg till tävlingen. Det blev en lååång dag som alltid på 25-manna. Första-laget kämpade på bra och behöll förra årets placering. Mitt lag, det bästa laget, andra-laget gjorde en ytterst bra insats och vi behövde bara skicka ut sista sträckan i omstarten. Bra kämpat alla. Jag är rätt nöjd med min insats. Det var inte så himla svårt, blev en liten sväng på en kontroll men annars gick det bra. Magen samarbetade inte riktigt så det var lite tungt men men. Till slut var vi i mål och färdigduschade allihopa. Tillbaka till förläggningen och sen blev det närmsta pizzeria med Ida. Mums. Därefter började sen festförberedelserna. För självklart skulle vi iväg på 25-mannafesten. Man vet hur jädra trött man är efter en hel dag på tävling och ändå pallar man sej dit. Puckon. =)   Vid nio var jag, Ida och Julia klara och begav oss. Åka kollektivt i Stockholm är verkligen spännande när man är från landet. =) Det märktes nog ganska väl att vi inte var vana vid det för folk på tåget/tunnelbanan/bussen satt och flinade åt alla våra kommentarer.
"Shit, så här många spår har vi inte i Karlskrona"
"Hjälp mitten på bussen rör sej"  Är man inte van vid dragspelsbuss så är man inte. Heja Julia. =)
Men in till storstaden kom vi. Där skulle vi träffa Lena och Karna. Jag och Karna har likadana jackor vilket vi har lärt oss att leva med. Men när vi nu träffades så bröt vi ihop. Inte nog med jackorna. Vi hade EXAKT likadana kläder under jackorna. Pinsamt.
Förfesten blev spännande. Statoil i barracken var stängd, attans.  Festen sen blev mycket trevlig. Jag träffade många goda vänner och några nya bekantskaper. Sång dans och prat. Vid två-tiden var det dags att börja bege oss hemmåt tänkte vi. Utanför hade dom gratis pizza till utdelning. Bara till att tacka och ta emot, vet inte hur många pizzor vi fick med oss. Men det var grymt gott mitt i natten. Hemresan blev om möjligt ännu mer spännande än ditresan. Vi utökade gänget med tyr-folk som också bodde på vår skola och vi 4 tiden var vi tillbaka på skolan. Då hade vi hunnit med att åka både tunnelbana och två bussar, se folk spy, bli av med folk som vi sen hittade, återigen komma på varför jag tycker 08:or är jobbiga med mera. Sista busschauffören upp till skolan var helskön. Han skippade sin runda och körde oss direkt hem, det fick han en applåd för. =)
Vid halv 5 var jag i säng. Skönt när klockan ringde klockan 6. Pigg som en lärka. Not. Fick i mej lite till frukost iaf och sen ut till tävlingen igen. 25-mannakorten dagen till ära. Huvudet var inte riktigt utvilat om man säger så. Fick bokstavligt talat leta efter varje kontroll utom sista. Heja mej.
Vid ett ungefär var alla rokare klara för hemfärd. Den innehöll tack och lov inga mattetal. Men en trevlig resa blev det. Jag tycker om min klubb väldigt mycket har jag kommit på. Fast på nästa bussresa får inte Tompa välja filmer. Suck asså. =) Nästa gång visar vi filmen där Tompa själv har huvudrollen...så får alla veta hur det går till när man börjar i Olofström och blir världsmästare. =)
Till slut var vi hemma i Ronneby och den som hade mest bråttom därifrån var Christer. Herregud. =) Slet ut sin väska så alla andra trillade ut, tog sin bil och gasade där ifrån i högsta fart. Är man journalist så är man.

Tack för en trevlig helg alla.

Kommentera

Publiceras ej