WINNERBÄCK

0kommentarer

Lars Winnerbäck. Vilken stjärna. Iaf ibland. =)

I fredags åkte jag, Sandra och Hence till Karlshamn för att lyssna på denna man. På vägen dit skulle vi äta lite i bilen. Det gick väl sådär, det var kebabssås lite överallt. Inte jättemysigt men gott. =) Efter att ha irrat omkring en liten stund så hittade vi Väggahallen. Trodde det skulle va mycket folk när vi kom för vi var ganska sena (tyckte vi)  men vi hamnade nästna först i kön. Där stog vi och frös en stund innan dom ville släppa in oss. Jag fick garantera vakten att jag skulle lämna in min väska för att han inte skulle ta min vattenflaska. Men det gick bra. Och jag lämnade faktiskt in väskan.  Vi hittade helt okej platser på läktaren, det var skönt att kunna sitta ner större delen av konserten.
Som förband var det Abalone Dots som gällde. Mycket bra tycker jag. Men det var förståss Lasse som alla väntade på. Och när han dök upp blev det jubel. Men första halvan var itne jättebra tycker jag. Ganska seg och dom nya låtarna har inte riktigt fastnat än.
Men andra halvan. Wohoo. =)  Massa gamla underbara låtar som alla kan sjunga med till. Han gjorde som vanligt på slutet och försvann från scenen ett par gånger, men kom såklart tillbaka. jag går inte ifrån en konsert utan att fått höra Kom Änglar. Så enkelt är det. Och så klart gör han ingen besviken på den punkten. När han kom in på scenen för tredje (?) gången och började berätta en historia om en liten räv så fattade nog dom flesta vilken låt som var på gång. Då gick det inte att sitta på läktaren längre. När han spelar Kom Änglar kan allt annat slänga sej i väggen. Helt underbart!!

Efter konserten blev det ett besök på McDonkan. Vilken underbar parkering vi fick till där vill jag bara säg. =)  Sen skyndade vi oss ltie hem. För vi ville vara hemma innan 12 för Hence hade inga vinterdäck. Lars Winerdäck kanske?  Hmm, alltid lika dåligt skämt. =)  I bilen hem kollade jag på alla 240 bilderna Sandra hade tagit. Någon måste ju ha blivit bra, eller?  =)

Bäst: Över Gränsen &  Kom Änglar
Sämst: Lite seg inledning

Tack för en trevlig kväll!!

Kommentera

Publiceras ej