Dan före dan före dan...

0kommentarer

Nu är det snart jul.  Trevligt. =)  Julstämningen börjar sprida sej här hemma. Kylen och frysen är proppfulla vilket betyder att det snart är jul. Kajsa bakar upp sista pepparkaksdegen och sen ska vi klä granen. Allt annat än julmusik är förbjudet på min dator och strumpan är upphängd.  Måste dock medge att jag saknar Jonatan väldigt mycket. Granen här hemma ser inte alls ut som han, vilket kanske både är på ont och gott...=) Men han har det nog bra på Borgen där han hör hemma.

image274
Jonatan julen 2006

Mmmm, nu luktar det pepparkakor. Var bara tvungen att berätta det.
Har även klarat av matlagningen till Idre, kycklinggryta till 9 pers är nu klar. Tyvärr är ju frysen så full på mat så jag fick ställa ut kycklinggrytan utomhus. Tur det är minusgradet. =)

I veckan har jag oxå försökt skapa lite julstämning i mitt rum på jobbet. Julmusik har strömmat ut ur högtalarna hela dagarna och jag har bytt till en jullåt som ringsignal på mobilen så man kan bli lite glad när det ringer oxå.  I onsdags var det lite julfest med jobbet som gällde. VI åt julbord uppe på Bryggareberget. Shit vilken utsikt man har där uppe, man ser typ hela stan. Det var häftigt.  Jag är väldigt glad att Cilla jobbar på samma ställe som jag för vi har samma smak när det gäller mat. Ingen sill, ingen ål, ingen Jansson,vi äter dekorationerna i stället.  Perfekt. =)  Alla andra förstod sej inte ritkigt på våra matvanor men det bjöd vi på. Vi satt på nyktra hörnan av bordet. Det blev en trevlig kväll med prat om det mesta, god mat, världens godaste kladdkaka till efterrätt,  avtackning av lilla Kjell och Bengt. Några tappra själar skulle fortsätta in till stan men vi andra åkte hem och jag somnade ganska fort iaf.
I torsdags var det utdelning av julklapparna på jobbet. Årets julklapp från myndigheten var en filt. Detta hade inte någon alls räknat ut innan vi fick paketen. =) Så nu kan jag värma mej i vinter i min Kustbevakningsfilt. Mys.  Igår var det ganska lungt på jobbet, dom flesta hade tagit ledigt igår oxå. Jag smet lite tidigare och hann med en runda på stan innan jag åkte hem.

Nu luktar det inte lika gott om någon undrar. Kajsa glömde en plåt i ugnen.

Igår hade jag och mamma filmtajm. Göta Kanal 2 skulle vi se. Var lite skeptisk eftersom jag tycker första filmen är helt underbar och det är sällan uppföljare blir bra. Men den får högt betyg, riktigt bra denna oxå. Han i kanoten är ju bäst, utan honom ingen film. =)  Synd att han inte var med lika mycket som i ettan bara..

Idag var det träning. Jag och typ 25 grabbar. Heja. Var är alla tjejerna?  Var segt idag och inte alls kul... Hoppas det blir bättre imorgon, träning på Karlsnäs då.

Nehe, dags att ordna granen kanske.


Kommentera

Publiceras ej